Meldingen
Alles wissen

Urgent Retail Silver Bar/Coin Market Report: Waarom Gecertificeerde Barren de Toon Zetten en Retail een Achterbanksrol Speelt

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Reactions
38 Bekeken
(@r0ym74)
Lid Admin
Deelgenomen: 4 maanden geleden
Topic starter   [#10]

De vertragingen in betalingen en verfijnprocessen zijn volledig logisch en stemmen nauwkeurig overeen met wat ik maandenlang heb gesteld: de vraag naar retailzilver blijft minimaal.

De vraag naar investeringskwaliteit en industriekwaliteit gecertificeerd zilver, specifiek zilver dat voldoet aan de normen van de LBMA (London Bullion Market Association) of CME (Chicago Mercantile Exchange), is echter jarenlang uitzonderlijk hoog geweest. Deze surge verklaart de aanzienlijke instroom van gewonnen zilver uit Latijns-Amerika, wat essentieel is voor het vervullen van industriële behoeften en contractuele verplichtingen die gecertificeerde producten vereisen.

Voor verfijners die niet-gecertificeerd LBMA/CME-zilver produceren, is de primaire markt die momenteel voor hen beschikbaar is, de retailsector, aangezien institutionele en industriële kopers prioriteit geven aan gecertificeerd materiaal. Ik verdenk dat deze kleinere verfijners ook pijn lijden, aangezien hun niet-LBMA/COMEX-producten nu met korting worden verkocht. Het is mogelijk dat we de gevolgen van deze gebrek aan retailvraag op deze kleinere verfijners zien, tenzij zij een manier hebben om hun producten in te voeren bij de enige twee LBMA/COMEX-geclassificeerde verfijners in de Verenigde Staten, Metalor en Asahi, die beide geen nieuwe klanten of metaal aannemen, althans niet van scrappers en edelmetaalhandelaren.

De dominante fysieke vraag die de zilverhmarkt aandrijft is voor LBMA/CME-gecertificeerde producten; alle andere vormen zijn momenteel secundair. Deze dynamiek was onverwacht voor mij en voor de meeste deelnemers in de industrie. Het probleem wordt verergerd door de recente epische prijsstijgingen in zilver, die hedgingstrategieën zowel uitdagend als kostbaar maken.

Een van de grootste fysieke groothandelaarskopersverkopers in het land informeert haar dealerklanten dat betalingen met 5-6 weken vertraging plaatsvinden, hoewel zij onmiddellijk prijzen kunnen vastzetten. Als handelaar met aanzienlijke voorraden—gekocht met werkkapitaal—zijn dergelijke verlengde vertragingen ondraaglijk, vooral als men verdere prijsstijging voorziet.

Daarom concentreer ik me op dit moment op het kopen en verkopen van producten met sterke liquiditeit, vooral LBMA/CME-geclassificeerde 100 oz barren. Voor andere artikelen stop ik de aankopen of pas ik zware kortingen toe om te voorkomen dat ik werkkapitaal opgebruik of risico loop op verliezen door mogelijke prijsdalingen. Dit stelt veel handelaren voor een dilemma, inclusief veteranen zoals ik die de markt van de jaren 1980 hebben meegemaakt. Interessant is dat een soortgelijk patroon ontstond toen zilver $50 per troy ounce bereikt: 100 oz barren, schroot en andere niet-premiumvormen werden sterk gediscounteerd, hoewel meer verfijners destijds actief waren.

Schroot en retailzilver vertegenwoordigen momenteel uitstekende waarde voor degenen die bereid zijn om het op lange termijn vast te houden totdat de marktomstandigheden veranderen. Naar mijn mening zal ik meer hieraan toevoegen naarmate de situatie zich ontvouwt.

Citeren